KLANTENSERVICE:
085 - 750 08 67 bereikbaar 10.00 tot 17.00

Veel gestelde vragen

Algemeen

Decor Wonen hanteert een afhaalformule waarbij de klant zelf kan bepalen hoe de meubel thuis afgeleverd wordt. Hierdoor berekenen wij geen standaard bezorgkosten ( de zogenaamde “gratis bezorging”) door in onze prijzen. Dit is één van de redenen waardoor u bij ons tegen de meest voordelige prijs kunt kopen.

Onze filialen zijn van maandag t/m zondag geopend. De exacte openingstijden per filiaal vindt u op de website www.decorwonen.nl/vestigingen. Decor Wonen is dus 7 dagen per week geopend met 1 koopavond. Wij heten u graag van harte welkom in één van onze showrooms.

Vrijwel alle filialen van Decor Wonen in Nederland zijn op 2e Kerstdag, 2e Paasdag, 2e Pinksterdag, Hemelvaartsdag en Koninginnedag geopend. Op deze Feestdagen gelden wel aangepaste openingstijden. De exacte openingstijden (én de speciale aanbiedingen!) worden via onze folders, social media en website gecommuniceerd.

Uw aankoop kunt u uiteraard ook thuis laten bezorgen. Decor Wonen heeft voor u reeds een aantal meubeltransporteurs met zorg geselecteerd. Wij geven u graag informatie zodat u direct met hen een afspraak kunt maken. Wij geven u hierover graag informatie in één van onze filialen.

Onze showrooms hebben de meest gangbare uitvoeringen van alle modellen op voorraad. Deze kunnen direct meegenomen worden uit voorraad vanuit onze centrale magazijn. Heeft u echter speciale wensen betreffende combinatie, bekleding en/of kleur, dan kunnen wij die altijd voor u bestellen. In dit geval dient u rekening te houden met een levertijd. Deze levertijd is afhankelijk van het model en de betreffende uitvoering. Het belangrijkste is echter altijd dat we – samen met u – het ideale de mooiste bankstel, boxsprings en stoelen kunnen samenstellen!

Indien uw aankoop voorradig is in de showroom kunt u uw aankoop uiteraard altijd direct meenemen. Indien uw aankoop in een andere filiaal of in ons centraal magazijn op voorraad staat kunnen wij u aankoop in het gewenste filiaal bezorgd hebben. Indien gewenst kunt u uw aankoop uiteraard ook direct afhalen waar deze voorradig is of thuis laten bezorgen.

Door directe inkoop en productie over de hele wereld in grote hoeveelheden kan Decor Wonen unieke prijsafspraken maken, waar wij onze klanten van laten profiteren. Door constante kwaliteitscontrole voor, tijdens en na productie kunnen we een hoge kwaliteit waarborgen

Door een dynamisch inkoopbeleid, waardoor wij onze klanten de scherpste prijs kunnen bieden, kunnen verkoopprijzen bij Decor Wonen per week afwijken. Hiervoor liggen er actuele prijslijsten met de dan geldende verkoopprijzen in de showrooms. Alle modellen zijn voorzien van een modelnummer. Aan de hand van dit modelnummer kunt u in de prijslijst de verkoopprijs van dit model vinden. Uiteraard staan onze verkoopadviseurs altijd klaar voor verdere uitleg of assistentie.

Online aankopen zijn bij Decor Wonen nog niet mogelijk. Om een goede aankoopbeslissing te kunnen nemen voor bijvoorbeeld een zitmeubel, moet u deze op zijn minst ‘live’ kunnen zien, voelen en nog belangrijker te ervaren door er op te zitten (of liggen).

Wij zijn altijd op zoek naar goed en gedreven personeel. Voor sollicitaties op openstaande vacatures en open sollicitaties verwijzen u naar de vacatures pagina op onze website: www.decorwonen.nl/vacatures.

Collectie

Door directe inkoop en productie over de hele wereld in grote hoeveelheden kan Decor Wonen unieke prijsafspraken maken, waar wij onze klanten van laten profiteren. Door constante kwaliteitscontrole voor, tijdens en na productie kunnen we een hoge kwaliteit waarborgen.

In vrijwel alle gevallen zijn onze modellen in diverse bekledingssoorten en kleuren verkrijgbaar. Tenzij anders vermeldt, rekenen wij geen meerprijs voor andere kleuren in eenzelfde stof- of ledersoort

Indien het door u gewenste artikel niet voorradig is in de showroom, kunnen wij voor u in ons voorraadsysteem kijken óf en waar het gewenste artikel op voorraad is. Indien deze voorradig is in één van onze andere filialen of centraal magazijn, kunnen wij uw aankoop binnen 3 dagen bij u thuis leveren. Indien het door u gewenste artikel niet voorradig is binnen onze volledige voorraad kunnen wij deze voor u bestellen en in productie nemen. Door onze grote volumes is vervolgens een snelle levertijd (leveranciersafhankelijk) van uw aankoop mogelijk.

Decor Wonen is gespecialiseerd in zit/meubelen, boxsprings, slaapkamers en woonaccessoires. Sinds kort zijn bij ons ook zeer scherp geprijsde eetkamerstoelen, eetkamertafels en kasten verkrijgbaar.

Decor Wonen verkoopt o.a. (hoek)banken met ingebouwde slaap functies. Losse boxsprings zijn bij ons ook verkrijgbaar.



Aanbiedingen en acties

De aanbiedingen in de folder van Decor Wonen worden doorgaans per week aangepast en zijn alleen die betreffende periode geldig. In sommige gevallen kan de actieperiode van een aanbieding korter of langer zijn. U kunt vragen naar de mogelijkheden bij één van onze filialen.

Bij Decor Wonen hebben we doorlopend bijzondere en interessante aanbiedingen. U vindt deze uiteraard in onze folder, website en op social media.



Filialen

Ja, dit is mogelijk. Indien uw aankoop voorradig én voor u gereserveerd is in de betreffende filiaal, kunt u uw aankoop uiteraard altijd in een andere Decor wonen filiaal afhalen. Indien uw aankoop besteld moet worden, kan deze direct in de door u gewenste filiaal.

Op onze website kunt u naar alle filialen bekijken, waarna de dichtstbijzijnde filiaal weergegeven wordt inclusief openingstijden en routeinformatie.

Indien u uw aankoop niet direct mee kan nemen doordat uw aankoop niet in de filiaal voorradig is, wordt er direct telefonisch contact met u opgenomen als deze in de centrale magazijn klaarstaat. Er wordt vervolgens een afspraak met u gemaakt wanneer u de aankoop op kunt komen halen. Bij het afhalen meldt u zich bij de centrale magazijn met uw oorspronkelijke koopovereenkomst. Indien van toepassing wordt het restantbedrag voldaan en krijgt u een bewijs van betaling. Indien u gebruik maakt / wenst te maken van een extern transportbedrijf dient u er in ieder geval voor te zorgen dat uw aankoop volledig is voldaan. Voordat u uw nieuwe aankoop thuis uit gaat pakken adviseren wij u om eerst de meegeleverde uitpakinstructies door te lezen en deze te volgen om beschadigingen aan uw aankoop te voorkomen.

Elke filiaal van Decor Wonen heeft parkeergelegenheid direct bij de showroom. In vrijwel alle gevallen is parkeren gratis. Verder informatie en een routebeschrijving vindt u op onze website.

Wij hebben geen bezwaar als u uw hond meeneemt. Wij verzoeken u echter vriendelijk om de hond aangelijnd te houden en deze niet op de meubelen te laten. Daarnaast verzoeken wij u om rekening te houden met onze overige klanten in de filiaal, zodat zij geen hinder ondervinden.

Al onze filialen rookvrij. Zoals wettelijk bepaald mogen klanten en personeel niet roken in onze filialen.

Kopen & bestellen

In vrijwel alle gevallen zijn onze modellen in diverse bekledingssoorten en kleuren verkrijgbaar. Tenzij anders vermeldt, rekenen wij geen meerprijs voor andere kleuren in eenzelfde stof- of ledersoort.

U heeft altijd het recht om een bestelling te annuleren. Uiteraard zoeken wij allereerst graag samen met u naar een goede oplossing. Maar wilt u echter definitief annuleren, zijn wij gerechtigd om u een schadevergoeding in rekening te brengen conform de algemene voorwaarden.

Dit is sterk afhankelijk van het tijdstip waarop u dit aangeeft. Indien de bestelling geplaatst is bij onze producenten zijn er in principe geen wijzigingen meer mogelijk. Aangezien wij u graag tevreden willen laten zitten op uw aankoop, zullen wij echter altijd ons best doen om achteraf de bestelling te wijzigen. Helaas kunnen wij hier echter niets over garanderen.

U kunt in onze filialen contant betalen, pinnen (Maestro) en met Master Card en Visa creditcards. Daarnaast kunt u betalingen verrichten door overmaking op onze IBAN- rekeningnummer: NL70INGB0006994788 t.n.v. Decor Wonen vermeldt bij uw betaling s.v.p. altijd uw ordernummer (deze vindt u bovenaan op de Koopovereenkomst).

Indien u vragen heeft over uw order/bestelling kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice bereikbaar vanaf 09:00 t/m 17:00. Houdt rekening met de pauze tussen 12:30 en 13:00.

Alle afspraken en bijzonderheden van uw order worden vastgelegd in ons ordersysteem. Hiervan krijgt u uiteraard een orderbevestiging en kunnen wij binnen onze organisatie de juiste afdelingen van de juiste informatie voorzien.



Service & onderhoud

Bij problemen met de montage en/of beschadigingen aan uw meubelen dient u direct telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. Het telefoonnummer vindt u op uw orderbevestiging. Zij zullen u vervolgens inlichten welke actie er ondernomen moet gaan worden. Zorg er in ieder geval voor dat u de originele verpakking van uw product niet weggooit.

Onze verkoopadviseurs kunnen u prima informeren over het juiste onderhoud van uw aankoop.

Omruiling van uw aankoop is helaas niet mogelijk. Aangezien wij u graag als tevreden klant houden, zullen wij echter graag met u naar een passende oplossing zoeken.

Wij vinden het uiteraard belangrijk dat u tevreden bent met uw bank, hoekbank, fauteuil, kasten, boxsprings of accessoires. Bent u ontevreden over uw meubel, dan willen wij dit graag weten. Wij nemen elke klacht zorgvuldig in behandeling. Onze klantenservice gaat samen met u op zoek naar de juiste oplossing. Uiteraard kunt u daarnaast ook altijd telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Het telefoonnummer vindt u op uw orderbevestiging. Zij zullen u vervolgens verder helpen.