085 - 750 08 67

Veel gestelde vragen (FAQ)

1. Bestelling

Q: Hoe lang heb ik garantie op jullie producten?


A: Doorgaans heeft u op de meeste producten zoals bankstellen en boxsprings een garantie gedurende een  termijn van minimaal 6 maanden. Dit geldt voor gebreken aan constructieve onderdelen, fabrieksfouten en dergelijke mankementen die niet door toedoen van de klant veroorzaakt zijn. Bij rechtmatige aanspraak op garantie wordt uw product omgeruild of hersteld, het aankoopbedrag wordt niet terugbetaald. Dit neemt niet weg dat na de garantieperiode wij altijd zullen zoeken naar een oplossing indien er problemen ontstaan. Ook is het mogelijk bij bepaalde producten extra garantie pakketten (3 jaar garantie) te nemen. De interieurspecialisten in onze winkels leggen u dit graag uit.


Q: Wat zijn de levertijden van jullie producten?


A: De levertijden van onze producten zijn over het algemeen 8 tot 12 weken. Doorgaans komen de producten eerder binnen dan de aangegeven levertermijn. Wij importeren namelijk het overgrote gedeelte van ons assortiment rechtstreeks vanuit onze eigen fabriek waardoor deze levertijden ruimschoots van tevoren behaald worden. Op het moment dat uw bestelling binnen is wordt er direct contact met u opgenomen door de afdeling planning om een afspraak met u in te plannen voor de bezorgtijd en leverdatum.

Q: Hebben jullie ook producten op voorraad?


A: Wij hebben een groot gedeelte uit ons assortiment op voorraad staan. Dit staat in de showroom altijd vermeld bij het desbetreffende product. Mocht een product niet op voorraad staan, of speciaal op maat gemaakt worden voor een klant, dan zit hier logischerwijs een levertijd aan verbonden.

 

Q: Hoe kan ik meer informatie over een product krijgen?


A: Wanneer u een bezoek aan een van onze showrooms brengt staan onze interieurspecialisten u uiteraard graag te woord. U kunt met elke vraag bij ze terecht waaronder vragen over producten. Daarnaast is er op onze website uiteraard ook de mogelijkheid om meer informatie over onze producten en diensten te vinden. Wanneer je op een product klikt, verschijnt er een scherm met een vergrote afbeelding van het gekozen product die je in-en uit kan zoomen. Productinformatie en de mogelijkheden qua afmetingen en opstellingen zijn onder de foto te vinden. Is met deze beschikbare informatie u vraag nog niet beantwoord, dan kunt u uiteraard een mail sturen naar marketing@decorwonen.nl of telefonisch contact opnemen met ons op het volgende nummer:085 750 0867.

 

Q: Kan ik ook online bestellen?


A: Het is op dit moment niet mogelijk om online via onze website een product te bestellen. Wij hebben hier bewust voor gekozen omdat wij vinden dat u als klant recht heeft het zit- en lig comfort te ervaren voordat u een product koopt. Het gaat tenslotte om een product waar u de komende jaren van wilt kunnen genieten. Daarnaast zijn de mogelijkheden wat betreft stof ledersoorten en de bijbehorende kleuren eindeloos. Zo heeft u bij ons keuze uit meer dan 800 verschillende soorten stof- ledersoorten in honderden verschillende kleuren.

 

2. Klacht over levering

Q: Wat moet ik doen als geleverd product beschadigd is, of een andere klacht heb?


A: Wegens de wet en regelgeving ter bescherming van u en onszelf kunnen klachten alleen schriftelijk ingediend worden. De klachtafhandelingsprocedure werkt als volgt, heeft u een klacht of heeft u een beschadiging na levering van het product geconstateerd, dan dient u dit te mailen naar klantenservice@decorwonen.nl. Wij raden u aan om de klacht zo goed mogelijk te omschrijven met zoveel mogelijk informatie erbij en duidelijke foto’s ter ondersteuning van de beeldvorming. Binnen 5  werkdagen wordt u klacht beoordeeld en krijgt u via de mail een terugkoppeling hierop.

Q: Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?


A: Bij annulering van de verplichtingen conform de overeenkomst door koper, is deze terstond een opeisbare schadevergoeding verschuldigd van 30% van het overeengekomen bedrag. Het wijzigen van een bestelling is mogelijk zolang dit binnen 24 uur na bestelling gebeurd.

Q: Openingstijden en parkeergelegenheid.


A: Kijkt u op de website onder contact voor alle actuele openingstijden van onze showrooms. Alle filialen hebben gratis parkeerfaciliteiten. Onze showroom in Amsterdam is gevestigd in de Woonmall waar u uw auto in de naastgelegen parkeergarage tegen een geringe betaling veilig en dichtbij kunt parkeren. Al onze showrooms zijn 7 dagen per week geopend, dit geldt ook voor alle feestdagen met uitzondering van enkele dagen zoals nieuwjaarsdag, koningsdag of eerste kerstdag.

 

3. Betaling

Q: Zijn de prijzen op jullie website inclusief BTW ?


A: Alle prijzen die op onze website staan zijn inclusief 21% BTW.

Q: Vragen jullie een aanbetaling?


A: Wij vragen een aanbetaling van 20 a 30% van het aankoopbedrag voordat wij een bestelling plaatsten. Tenzij de klant er voor kiest om het aankoopbedrag in termijnen af te betalen via Santander. Dan wordt het complete bedrag bij Santander ondergebracht, waardoor u logischerwijs geen aanbetaling hoef te verrichten.

Q: Kan ik ook per bank betalen?


A: Doorgaans word er een aanbetaling van 20 a 30% van het aankoopbedrag in de showroom gedaan. Daarna wordt het restant bedrag aan de bezorgers betaald op het moment dat de goederen bezorgd en eventueel gemonteerd worden. Het is ook mogelijk om per bank te betalen, of tussen-betalingen te verrichten door geld over te maken op rekeningnummer: NL02INGB0006157253 . Hou er wel rekening mee dat wij het product pas bezorgen op het moment dat de betaling binnen is op onze rekening.

Q: Kan ik betalen met creditcard ?


A: Het is helaas niet mogelijk om via u creditcard te betalen. Betalingen kunnen alleen contant, via de pin, of per bank geschieden.

Q: Is betalen in termijnen mogelijk ?


A: Bij Decorwonen is het mogelijk om goederen in termijnen af te betalen. Hierin zijn veel verschillende mogelijkheden in te onderscheiden. Zo kunt u bijvoorbeeld binnen twee jaar het aankoopbedrag renteloos afbetalen. U kunt er ook voor kiezen om langer dan 2 jaar het aankoopbedrag af te betalen tegen een vaste rentepercentage. Alle voorwaarden omtrent het afbetalen in termijnen, kan onze interieurspecialist of medewerker u haarfijn uitleggen.

Q: Kan ik bij levering pinnen?


A: Het is helaas nog niet mogelijk om via de pin het restantbedrag bij levering te betalen. Restantbetalingen dienen contant bij de bezorger voldaan te worden, of u heeft ook de mogelijkheid om het restantbedrag te voldoen via een bankbetaling op rekeningnummer: NL02INGB0006157253. Houdt u er wel rekening mee dat wij u bestelling pas leveren op het moment dat het restantbedrag op onze rekening staat.

 

4. Verzending & bezorging

Q: Bezorgen en monteren jullie producten thuis ?


A: Wij bezorgen en monteren door heel Nederland, afgezien van enkele uitzonderingen zoals de Waddeneilanden of Friesland. Wij rekenen een bedrag van € 99 euro voor bezorg en montagekosten binnen een straal van 5 kilometer van de vestiging af. Daarna wordt er 1 euro per kilometer extra in rekening gebracht. Uiteraard heeft de klant altijd de optie om een product zelf op te halen en te monteren. Producten kunnen opgehaald worden op het volgende adres:

Decorwonen magazijn
Buitenhavenweg 86
(nieuwsticht 7)
3113BE Schiedam

Q: Hoe weet ik dat mijn bestelling binnen is?


A: Algemene levertijdvan onze producten is 8 tot 12 weken, over het algemeen komen de producten eerder binnen. Op het moment dat u complete bestelling binnen is wordt u door een planner gebeld. In overeenstemming met u wordt er een afspraak gemaakt voor de levering en eventueel montage van de producten.

 

Q: Nemen jullie mijn oude meubels mee?


A: Wij nemen uw oude meubels niet mee, de klant is hier verantwoordelijk voor. Wij vragen dan ook aan de klant om de ruimte waar het bestelde product gemonteerd moet worden vrij te houden. Onze bezorgers zijn er puur om het product te bezorgen of te monteren.

Q: Moet ik de hele dag thuis blijven


A: Op het moment dat u bestelling binnen is wordt u hierover geïnformeerd door de afdeling planning. Er word dan in overeenstemming met u een afspraak ingepland voor een bepaalde dagdeel. Dit houdt dus in dat u niet de hele dag thuis hoeft te blijven alleen op de doorgegeven dagdeel. Op het moment dat de bezorgers niemand thuis aantreffen op de doorgegeven tijd van bezorging worden er kosten in rekening gebracht voor de klant.

Q: Kan ik het product zelf ophalen?


A: Wij bezorgen en monteren door heel Nederland, afgezien van enkele uitzonderingen zoals de Waddeneilanden of Friesland. Wij rekenen een bedrag van € 99 euro voor bezorg en montagekosten binnen een straal van 5 kilometer van de vestiging. Daarna wordt er Uiteraard heeft de klant altijd de optie om een product zelf op te halen en te monteren. Producten kunnen opgehaald worden op het volgende adres:

Decorwonen magazijn
Buitenhavenweg 86
(nieuwsticht 7) Schiedam