085 - 750 08 67

interview

Interview Decorwonen

 

1. Hoe is Decorwonen ontstaan?

 

Decorwonen heeft de laatste jaren een megagroei meegemaakt. Het begon met een kleine zaak in Rotterdam, waar meubilair en vloeren de corebusiness waren. Decorwonen is uitgegroeid tot een algemeen begrip en gevestigde merk in de meubelbranche. Ondertussen is Decorwonen een nationaal opererende meubelonderneming geworden met filialen in de grote steden van Nederland. Op de volgende locaties zijn wij vertegenwoordigdt ( Rotterdam Capelle a/d Ijssel , Den Haag, Utrecht, Woonmall villa Arena Amsterdam.

 

2. Hoe zou u Decorwonen kernachtig omschrijven ?

 

Decorwonen is een meubelonderneming die in de loop der jaren veel kennis en ervaring heeft opgedaan in de meubelbranche. Het is een jong en dynamisch bedrijf die goeie contacten onderhoud met gerespecteerde en gerenommeerde intenationale meubelfabrikanten. Mede hierdoor kan Decorwonen een scherpe en lage prijs hanteren voor kwalitatieve goederen. De passie voor de meubelbranche zit diepgeworteld. Wat is begonnen als een klein familiebedrijf die vol passie het vak uitoefende, is nu uitgegroeid tot een bekend begrip op de nationale meubelmarkt.

 

3. Wat zijn de verschillende kernactiviteiten van Decorwonen ?

 

Decorwonen heeft zich verdiept in meubilair en woninginrichting , met als specialisatie in boxsprings en bankstellen. De core business bestaat dan ook uit de eerder genoemde producten. Decorwonen loopt voorop op het gebied van trends en innovatie. Door constant marktonderzoek te verrichten naar de trends in de markt. En het meest belangrijkste aspect: de wensen en behoeften van de klant, heeft decorwonen een aanbod en assortiment verworven die zo goed mogelijk is afgestemd op de wensen en behoeften van de klant tegen een betaalbare prijs.

 

4. Waarin onderscheid Decorwonen zich t.o.v. de concurrenten ?

 

Het antwoord op deze vraag is simpel zonder hierbij arrogant over te komen. Het is een feit dat Decorwonen op dit moment de scherpste prijzen op de markt heeft. Na veel marktonderzoek verricht te hebben, verscheidene gesprekken met internationale meubelfabrikanten, hebben wij een goeie verstandshouding kunnen opbouwen. Waardoor wij een hoge prijs kwalteitsverhouding kunnen waarborgen. Dit is de USP ( unique selling point) van Decorwonen, en de belangrijkste onderscheid t.o.v. de concurrenten.

 

5. Hoe kan Decorwonen zulke scherpe prijzen bieden ?

 

De bedrijfstrategie van Decorwonen bestaat uit het scherp inkopen van onze producten, zodat de klant hiervan kan profiteren. Hierbij trachtten we telkens om rechtstreeks bij de bron in te kopen. De tussenschakels worden hierdoor overgeslagen waardoor we goedkoper en rechtstreeks bij de fabriek kunnen inkopen. Door deze strategie kunnen we de inkoopprijs drukken, het voordeel die hieruit voortvloeit berekenen wij door aan de klant. De klant staat bij ons centraal en is tenslotte altijd koning. Decorwonen is constant aan het innoveren en uitbreiden, en heeft onlangs als nieuwe aanwinst een meubelfabriek geopend. Daardoor kunnen wij nu een groot gedeelte van het aanbod die we hebben zelf produceren. Dit resulteert in nog lagere productie/inkoopprijzen dan we al hadden. Het extra voordeel die we hieruit hebben verkregen komt geheel ten voordele van de klant. Dit zijn de hoofredenen waardoor wij de scherpste en voordeligste prijzen aan onze klanten kunnen bieden.